Ferrari heeft zojuist de nieuwe SF21 onthuld en Enrico Gualtieri, hoofd van het motordepartement, heeft toegelicht wat er allemaal nieuw aan is op motorisch gebied. Op elk groot vlak heeft het team ontwikkelingen doorgevoerd, die in totaal voor minimaal een tiende seconde per ronde aan verschil moeten zorgen.
Gualtieri beseft dat het team heeft moeten leren van zijn fouten in het afgelopen jaar. 'We hebben een glorieuze geschiedenis op het gebied van motoren, maar dat zegt niks over de toekomst.' De renstal heeft daarom een vernieuwde 065/6 krachtbron ontwikkeld, die de komende drie jaar in de Ferrari-bolides zal liggen.
Die motor is op een aantal vlakken gewijzigd. 'Die nieuwe 065/6 is gericht op het verbeteren van efficiëntie', legt hij uit tijdens de lancering van de 2021-auto. 'De layout is veranderd en de thermale efficiëntie is verbeterd. Daarnaast gaat de turbo nu efficiënter met de uitlaatgassen om en hebben we ook enkele aanpassingen gedaan aan het hybdridesysteem.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties